Družba Elektro Ljubljana je v sodelovanju s konzorcijskimi partnerji Informatika, Troia in Comland uspešno zaključila projekt Digit BELA – Digitalna preobrazba ekosistema Elektro Ljubljana. S pomočjo naprednih digitalnih rešitev je podjetje pospešilo preobrazbo v tehnološko napredno, trajnostno in učinkovito organizacijo. Projekt, ki je bil izveden v okviru Načrta za okrevanje in odpornost (NOO), je pomembno doprinesel k optimizaciji poslovnih procesov in nadgradnji kompetenc zaposlenih.
Ključni rezultati digitalne preobrazbe
Projekt Digit BELA je omogočil strateško načrtovano digitalno preobrazbo pomembnih poslovnih funkcij v Elektru Ljubljana. Ta transformacija je bila izvedena skozi več delovnih sklopov, kjer je vsak sklop pomembno prispeval k tehnološkemu napredku, izboljšanju procesov in dvigu uporabniške izkušnje. Posamezni sklopi so tesno povezani s platformo za obvladovanje tehničnih velepodatkov in analitičnim orodjem POVP, ki omogoča napredno podatkovno analitiko. Skupaj z razvojem naprednih digitalnih rešitev je podatkovna analitika ključnega pomena pri snovanju podatkovno vodenega podjetja in transformaciji organizacijske klime. Preobrazba omogoča sprejemanje bolj informiranih odločitev na podlagi obsežnih podatkov, kar prispeva k večji transparentnosti in učinkovitosti delovanja. Hkrati pa nova, podatkovno usmerjena kultura spodbuja inovativnost in prilagodljivost znotraj organizacije.
Prvi korak je bila zasnova in vzpostavitev digitalne strategije za pomembne poslovne funkcije, ki je postavila temelje za nadaljnje faze preobrazbe. Ključni cilj je bil povečati zavedanje o pomenu digitalizacije ter pripraviti zaposlene na prehod v digitalno okolje. Z obsežnim usposabljanjem zaposlenih smo v podjetju dosegli višjo stopnjo digitalne pismenosti, kar omogoča učinkovito uporabo naprednih tehnologij in je ključnega pomena za dolgoročno uspešnost podjetja.
Nadgradnja informacijskih sistemov po smernicah SONDSEE in uvedba naprednih algoritmov za validacijo in imputacijo merilnih podatkov sta izboljšali natančnost zbiranja energetskih podatkov ter povečali preglednost in učinkovitost procesov. Novi sistemi omogočajo boljšo vizualizacijo in obdelavo podatkov v POVP-analitiki, kar neposredno vpliva na boljšo uporabniško izkušnjo in večjo operativno učinkovitost.
Pomemben napredek je bil dosežen tudi na področju energetske prožnosti. Z uvedbo novega modula na portalu Moj Elektro lahko uporabniki aktivno sodelujejo pri upravljanju energetskega omrežja. Tako prožnost omogoča optimalno izkoriščanje energetskih virov in boljšo integracijo obnovljivih virov energije. S tem se povečuje stabilnost omrežja, podjetje pa lažje dosega svoje trajnostne cilje. Avtomatizacija pretoka podatkov še dodatno izboljšuje prilagodljivost distribucijskega omrežja, kar je ključno za zagotavljanje učinkovitosti celotnega sistema.
Na področju upravljanja investicij je digitalizacija omogočila večjo preglednost in natančnejši nadzor nad razpoložljivimi viri, kar je optimiziralo investicijska vlaganja. Nova platforma za upravljanje sredstev je izboljšala načrtovanje in vzdrževanje infrastrukturnih sredstev, kar omogoča dolgoročno stabilnost in zmanjšanje stroškov. Poleg tega nova sodobna infrastruktura omogoča tudi lažjo integracijo z obstoječimi ERP-sistemi, kar dodatno prispeva k optimizaciji poslovanja.
Poudarek digitalne preobrazbe je bil tudi na izboljšanju procesov terenskega vzdrževanja. Uvedene so bile napredne rešitve, kot so AR aplikacije za vizualizacijo GIS-podatkov. Monterji so zdaj opremljeni z informacijami v realnem času, kar jim omogoča večjo učinkovitost pri reševanju težav na terenu, še posebej pri odpravljanju PLC-motenj. Dodatno so nove digitalne rešitve skrajšale čas reševanja težav s prenosom podatkov iz naprednih števcev, kar zmanjša operativne stroške in izboljša kakovost storitev za končne uporabnike.
Na področju upravljanja uporabniških zahtev je podjetje digitaliziralo proces priključevanja in obravnave zahtev. Z uvedbo e-obrazcev in e-dokumentov na portalu Moj elektro in spletni strani podjetja lahko uporabniki zdaj hitreje oddajo vloge in spremljajo njihov status. To zmanjšuje administrativne obremenitve zaposlenih in izboljšuje zadovoljstvo strank.
Za podporo trajnostnemu razvoju smo v podjetju razvili avtomatizirane postopke za informativne izračune priključevanja obnovljivih virov energije (OVE). Ti postopki uporabnikom omogočajo hitro in enostavno preverjanje možnosti priključitve. Avtomatizacija tega procesa omogoča hitrejše odločanje in zmanjšuje administrativne ovire, kar pospešuje prehod k trajnostni energetiki.
Z razvojem napredne platforme za izmenjavo velepodatkov (DEP) je Elektro Ljubljana zagotovil varno in učinkovito obdelavo velikih količin podatkov v realnem času. To povečuje zanesljivost in preglednost poslovnih funkcij ter hkrati podpira skladnost z regulatornimi zahtevami. Nova platforma podpira interne poslovne potrebe podjetja, kar izboljšuje operativno učinkovitost in omogoča boljše poslovne odločitve.
Pripravljeni na prihodnost
Z izvedbo projekta Digit BELA je družba Elektro Ljubljana dobro pripravljena na prihodnje tehnološke izzive. S povečevanjem digitalnih kompetenc zaposlenih in implementacijo naprednih rešitev je podjetje zdaj bolje pripravljeno na prilagajanje hitro spreminjajočemu se energetskemu trgu. Uspešna digitalna preobrazba pa ni zgolj tehnološka nadgradnja – je temelj za trajnostni razvoj, optimizacijo poslovnih procesov in boljšo uporabniško izkušnjo.
V Elektru Ljubljana bomo tudi v prihodnje nadaljevali pot digitalne transformacije. Z digitalizacijo poslovnih funkcij in uvajanjem novih tehnologij bo podjetje še naprej povečevalo operativno učinkovitost, optimiziralo stroške ter izboljševalo uporabniško izkušnjo. Projekt Digit BELA je bil prvi, a izjemno pomemben korak v tej smeri, in podjetje je zdaj bolj pripravljeno na prihodnje izzive digitalne preobrazbe v energetskem sektorju.